Tuesday, July 24, 2012

Inevitable


Empat senario.

Senario Satu:
Aku nampak kau. Kau nampak aku. Tetapi sengaja aku buat-buat tak nampak kau. Dan aku berlalu pergi serupa aku tak perasan kau.

Senario Dua:
Aku nampak kau. Dan kau nampak aku. Aku tak mahu sapa kau. Dengan memastikan kau nampak ekspresi yang aku kenakan pada muka aku (dengan sengaja) yang masih ingat perihal lepas yang berlaku antara kau dan aku, aku berlalu pergi, sekali lagi.

Senario Tiga:
Aku nampak kau. Aku pasti kali ini, kau pun nampak aku. Aku malas mahu mendekat. Dari kejauhan, aku anggukkan kepala sedikit, kecilkan mata aku seperti Tiffany SNSD tengah tersenyum dan aku ukirkan kuntum senyum paling ikhlas yang pernah aku berikan. Okay, dah dua saat. Aku blah.

Senario Empat:
Aku nampak kau. Untuk kali penghabisan, kau nampak aku. Aku berjalan menuju ke arah kau. Aku tak peduli apa rasa kau. Sambil berjalan, aku tersenyum dengan menampakkan gigi pada kadar sederhana. Lalu aku tanyakan pada kau, apa kau sudi meluangkan sedikit masa bersama merasa ice blended kesukaan aku, Belgium bersaiz medium tanpa whipped cream sambil berborak panjang?

Thursday, 19 July, 2012, 4:10 AM

No comments:

Post a Comment