Wednesday, July 25, 2012

Seru

Semua suku Seri Melenggang. Tapi yang paling power yang suku Mungkal tu.

Gua time sekolah dulu pernah bercita-cita mahu bernikah pada usia 21. Kemudian, perancanaan itu berubah dengan menamatkan pengajian tertiary terlebih dahulu. Fasa berikutnya apabila gua kepingin mahu bertunang ketika belajar di sebuah top engineering school di luar negara dan bernikah ketika pulang cuti summer. Impian itu terkubur di situ. Bersambung pula dengan harapan baru mahu bertunang ketika tahun akhir pengajian dan bernikah selepas setahun bekerja dengan first world oil and gas company. Celaka, tak jadi jugak.

Akhirnya gua dengan member gua yang sorang ni berpakat membawa berkat mahu bernikah hanya pabila member-member lain yang kami ajak lepak di mamak memberi respon berbunyi sama ada:
(i)      Bhai, bini aku dah sarat sangat dah ni. Lepas baby ni dah kuar, kita lepak la puas-puas heh?
(ii)     Maap sesangat la bro, orang ghumah aku bising la keluar memalam buta ni.
(iii)    Aku bawak wife aku lepak sekali korang tak kesah hal kan? atau
(iv)    Anak-anak aku malam ni takde orang jaga. Isteri aku ada dinner Puteri UMNO. Aku angkut sekali lah anak-anak aku malam ni. Tapi aku tak boleh lelama sangat. Esok bebudak ni sekolah.

Memang ramai member lama bilang gua dengan awek kanan gua tu memang cocok

Dah tiba seru. Bru.

Thursday, 19 July, 2012, 10:29 PM

No comments:

Post a Comment