Tuesday, February 5, 2013

Pengharapan


‘Hai kawan, aku mahu ke bumi suci berteleku memohon doa di hadapan Kaabah Tuhan. Apa kau mahu aku membawa doa kau bersama?’

‘Katakan pada Tuhan, perkenankan rayu aku mahu ketemu Dajjal al-Masih sebelum nyawa aku dicabut Malaikat Kematian. Bilangkan juga pada-Nya, urusan antara aku dan Si Nabi Palsu itu usah diendah.’

‘Jika kau tidak keberatan, apa rasional mahu kau ketemu Sang Mata Satu?’

‘Kerana dia simbolik pengharapan aku. Rahsia menjejak masa itu tersimpan kemas padanya. Aku punya rencana mahu menulis kembali sejarah silam aku. Kerana jiwa aku kini sudah mati. Dengan bantuan Penjejak Masa, aku mahu merubah ceritera aku supaya aku bisa menghirup secangkir madu kehidupan duniawi walaupun sekali. Mengerti kau, kawan?’

Sunday, 3 February, 2013, 1:19 PM 

No comments:

Post a Comment