Wednesday, August 29, 2012

Selipar Jamban


Sembilan minit lima puluh enam saat berlalu tenang, aman dan sentosa.

You ni memang suka pakai selipar?

Gua hairan. Dengan penuh timbang rasa, gua balas dengan sengih besar. Gua toleh kanan kiri. Gua kilas seiisi dewan mengenakan selipar. Ada lah seorang dua budak skema sarung kasut. Gua tenung dalam-dalam mata lecturer gua. Masih gua kekalkan senyum teran penuh ikhlas pada muka.

Pakai lah kasut raya. Baru smart siket.
Bukan ape Dr. Kasut raye pakai time raye.

Gua balas bersahaja, tanpa sekelumit elemen kurang ajar. Hilai besar serupa langsuir lecturer gua. Gua sengih lagi. Lalu terus gua salin laju-laju jawapan dari buku teks yang gua sembunyi di bawah meja serupa lecturer gua seorang bunian di dalam dewan peperiksaan.

Sepang Gold Coast

Demikianlah al-Kisah gua dengan selipar jamban gua sebelum raya. Dan sejak itu gua menjadi feveret student seorang lecturer.

Wednesay, 29 August, 2012, 10:50 AM

No comments:

Post a Comment