Tuesday, May 1, 2012

Wajah yang Menenangkan Itu


Dari kejauhan aku memerhatikan kau. Pada kau ada suatu keindahan yang tidak dapat aku tafsirkan. Apatah lagi untuk aku ungkapkan. Lalu keindahan itu perlahan-lahan menjadi suatu keinginan yang tidak terbendung. Keinginan, untuk memahami apa keindahan yang ada pada diri kau.

Pada wajah kau, aku berasakan suatu ketenangan. Bukan pada aku sahaja, pasti, yang lain juga akan turut menyetujui. Ah, wajah kau sungguh menenangkan. Mahu aku menyelami rasa kau. Sudi kau kongsikan rahasia tersembunyi di sebalik ketenangan itu? Sudikah?

Seorang perempuan itu dinikahi kerana Perkara yang Empat. Kurniaan Illahi hanya kepada segelintir perempuan; bersifat menenangkan kepada seorang lelaki.

Terima kasih kepada kau yang menenangkan. Kerana kau telah menginjakkan sebuah pencarian panjang dalam menggapai suatu ketenangan hakiki.

Monday, 30 April, 2012, 3:21 PM

No comments:

Post a Comment