Sunday, March 17, 2013

Pilihan

Aku punya pilihan.

1. Teruskan apa yang sedang dan akan aku lakukan. Dijanjikan helaian not Ringgit, keselesaan materi dan sanjung orang.

2. Tinggalkan 'apa yang sedang dan akan aku lakukan'. Berkemas ala kadar. Cukup dengan hanya berbekalkan beberapa helai persalinan, buku nota handmade (conteng rasa dan fikir), telefon berkamera (untuk menangkap momen) dan keping not Ringgit dua tiga helai dalam kocek jeans, aku mahu keluar dari zon selesa ini dan hidup.

Kerana dalam kekurangan itu aku lihat ada kesempurnaan.

Kesempurnaan dalam mengisi persoalan, 'Apa arti kewujudan?'

Moga suatu hari nanti aku dikurniakan Yang Maha Esa untuk tetap pada pendirian, berpaut pada impian.

Dan ini langkah pertama untuk langkah-langkah yang bakal menyusul.

Hari ini aku berkelana ke tempat orang.

Sunday, 17 March, 2013, 9:20 AM

No comments:

Post a Comment