Friday, March 23, 2012

Spark

4 tiket Butterfingers. Live at Istana Budaya! Slot petang, 2.30 bawa ke 5. Sesi gitar karen. Aku masuk kerja shift petang, dari jam 5 sampai closing 2 pagi hari tu. Rapid KL dari Balai Seni Lukis Negara hala ke KLCC baru 5 minit. Menapak lalu Aquaria ke Pavillion 10 minit. Barista outlet Coffee Bean luar Pavillion. Aku pun bukan pernah masuk lambat selama ni.

Member foundy aku nak lepak dengan 2 awek SPM leavers ni. Dulu time foundy kami ke sekolah diorang, program. Segan la laki sorang lepak dengan dua awek, member aku cakap. Ajak aku lepak sama. Tak banyak fikir. Layankan aje. Aku pun dah hantar notice one week. Nak sambung belajar.

Lepak Burger King. Lapar beb, diri 2 jam setengah tak duduk-duduk. Aku duduk menyebelah dengan member aku, ngadap 2 awek ni. Borak-borak pasal show tadi. Pergh, memang padu! Butterfingers main kat Istana Budaya tu. Penghormatan pada darjah tertinggi. Rule tetap sama, jeans koyak tak boleh masuk. Kalau tak, melayang tiga puloh lapan ringgit.

Aku pandang mata kuyu dia. Dia pun sama. Spark. 5 saat.

Sebelum blah, exchange phone number. Ye lah, mana tahu nak lepak-lepak lagi kan. Padahal, aku minta sebab nak tanya pasal yang tadi tu. Ala, yang spark tadi tu lah.

Aku : Hey, do you mind if I ask u something?
Dia  : Yeah?
Aku : Did you feel that 5 sec thingy tadi?
Dia  : Em… yea?
Aku : Spark tu?
Dia  : Haah, spark tu.

Benda ni jarang jadi actually. Aku pun tak sangka. Selama ni sumpah aku ingat benda ni karut. Kena kat batang hidung sekali, hah, amek kau. Haha. Aku tanya dia kalau benda ni means something. But she did not feel it that way. Damnnn. Time tu aku budget, she might be the one, confirm. Haha. Sign Tuhan, kau mana tahu.

Beliau bukan Cik Yunalis Zarai
Mocca 10th Anniversary Show, Laman Budaya, 2009

(P/S: Beliau kini sedang melanjutkan pelajaran dalam jurusan yang tidak saya ketahui di Britain. Harapan saya, jika suatu hari nanti ditakdirkan bersua, moga diperkenan Tuhan dengan spark yang sama sekali lagi.)

Thursday, 22 March 2012, 11:06 PM

No comments:

Post a Comment