Wednesday, March 28, 2012

Hilaian Sinis kepada yang Terkena



Saya ini pun bukan sempurna
Tapi saya tahu
Dosa dan pahalaku Tuhan saja
Tuhan saja yang tahu
Dosa dan pahalaku Tuhan saja
Tuhan saja yang tahu

Lagu: Tentang-tentang
Album: Selamat Tinggal Dunia (2005)
Orang Seni: Butterfingers

Salute aku kepada insan-insan yang tak hirau apa orang kata. Persetan semua kata nista mereka.

Salute aku kepada insan-insan yang percaya dosa dan pahala biar kau dan Sang Pencipta saja yang tahu. Belum pasti mulia mereka di sisi Sang Pencipta.

Salute aku kepada insan-insan berminda terbuka. Semua perspektif kau ambil kira tanpa prejudis dan curiga.

Pesan seorang kawan, muliakan semua insan dalam dunia lebih dari diri kau. Insan tu bermakud pelupa. Mereka tak boleh selalu betul, mereka bukan selalunya mulia. Itu yang membezakan kau, aku, mereka dengan Sang Pencipta.

Tuesday, 20 March, 2012, 2:56 PM

No comments:

Post a Comment