Thursday, March 29, 2012

Stesen LRT Masjid Jamek (Sambungan)


Lama betul tak jumpa. Weekend pun susah. Apatah lagi weekdays, busy. Kalau lepak Suria pun belum tentu boleh jumpa. Aleh-aleh, terserempak pulak dekat sini. Aku pulak jenis percaya tiap benda berlaku mesti bersebab. Kismet orang Turki cakap.

Hye, lama tak jumpa. Mana perasan I?
Turun train tadi nampak orang gaya macam you. Gaya jalan malas tu.
Haha, penat merayap tadi. Asal balik lambat ni?
Pegi gym tadi. Tu lambat sikit ni.

Train hala Sri Petaling. Patutnya aku naik hala ni, tapi kereta aku park dekat stesen hala Ampang. Baru nak borak. Potong stim betul. Dia gerak masuk. Menghadap aku. Dipisahkan pintu automatis. Sebelum train berlalu, aku mengisyaratkan, text me.

Happy. Mana tak happy, jumpa dia. Punyalah lama tak jumpa. Berapa sangat lah probability terserempak dia dalam lautan manusia tengah-tengah KL ni.

Balik tu, member aku sentuh pasal Stesen LRT Masjid Jamek tadi. Member aku cakap, aku punyalah happy terserempak dia, tapi member aku perasan dia macam biasa je.  Tak se-happy aku.

Aku pernah dengar orang cakap, kadang-kadang orang di sekeliling kita nampak lebih jelas benda yang terpampang terang-terang depan mata kita. Kadang-kadang kita sendiri tak nampak. Dan kadang-kadang kita perlukan orang di sekeliling kita untuk cover blind spot yang kita sendiri tak nampak tu.

(P/S: Terima kasih sebab tolong coverkan blind spot aku selama ni.)

Monday, 26 March, 2012, 11:29 PM

No comments:

Post a Comment