Monday, March 19, 2012

Berparti kepada Sang Bangau

Tempoh hari, aku ke Teluk Intan, teman member wedding sepupu. Lalu jalan lama, apa barang highway, tak boleh layan scenery lawa. Seingat aku, last time aku lalu jalan lama lalu Teluk Intan dari Tronoh ke Kuala Selangor hujung tahun 2010, road trip keliling satu Malaya selama 10 hari. Kitorang siap stop photo shoot kat tepi sawah padi lagi, berlatar belakang kan matahari terbenam. Cun wa cakap lu!

Malaya Trip 2010

Aku memang suka tengok sawah padi menghijau. Sejuk mata memandang orang cakap. Bukan usha awek je boleh buat sejuk mata memandang kau tahu. Member aku cakap, orang yang duduk sini dengan view torbayek macam ni mesti hidup tenang, aman dan sentosa. Aih, lagi-lagi kalau ada gadis kampung berbaju kurung pedal basikal petang-petang. Cair beb!

Tapi tak syoknya, tengah aku drive sambil menikmati panorama rumah kampung sebiji-sebiji di tengah bendang, berkibar-kibar bendera sebuah parti politik di pacak tinggi mencecah awan. Spoil.

Haih bang, nak pancing undi sang bangau ke?

(Aku nampak bangau je masa lalu area tu, sebab tu tajuk entry ni bukan Berparti kepada Sang Bangau dan Sang Kerbau)

Monday, 19 March, 2012, 2:09 AM

No comments:

Post a Comment