Tuesday, March 27, 2012

Stesen LRT Masjid Jamek

Boring. Cuti panjang sangat. 4 bulan. Gerak KLCC care gak ni. Aku drive ke Stesen LRT Cempaka. Parking free. Parking Stadium Nasional kena bayar, RM2 per entry. Lagi pun, member aku menyewa sini, karang malam nak merayap lepas dia kerja senang.

Lagi 3, 4 stesen nak sampai KLCC, aku roger member aku. Lunch date. Haha. Lunch port biasa, malas nak gerak BSN, fourt court atas Suria dah la. Milo ais sini memang terbaik, terbaik lepas milo lori sukan tahunan sekolah. Sambil-sambil tu, macam biasa, usha awek KLCC. Vibe diorang ni lain sikit, member aku cakap.

Aku malas nak bagitau dia aku ada dekat Suria. Takut dia buzy. Kacau pulak nanti. Tak apa lah.

Aku macam biasa hasut member aku ponteng kerja. Haha. Member punya pasal, apa ada hal. Dari Suria, kitorang menapak ke BB Plaza lalu Aquaria, Pavilion dan KL Plaza (tak sure dah tukar nama apa sekarang). Window shopping sikit kat Buntil. Tak beli apa-apa pun. Kering.

Lepak punya lepak, Mahgrib dah. Memang kitorang nak bagi lepas peak hour, takde lah sesak sangat dalam train nanti. Settle solat, cergas kitorang ke stesen. Member aku ada monthly pass, senang, aku pulak terpaksa beratur panjang beli token. Efisyen, tapi sebab sistem baru, terkial-kial sikit orang nak beli.

Stesen LRT Masjid Jamek. Pancit aku hari ni. Lama tak keluar peluh. Jauh pulak tu menapak ke hulu ke hilir. Tengah leka aku tengok ragam orang sambil borak kosong dengan member aku, ada kelibat orang berjalan laju-laju sebelah aku. Aku toleh. Terkejut. Oh, dia rupanya.

Nanti sambung. Cerita tak habeh lagi.

Monday, 26 March, 2012, 11:01 PM

No comments:

Post a Comment