Tuesday, March 20, 2012

Orang Muda Usah Fikir Apa Orang Kata (Salute to a Friend)

Scene Satu (Beberapa Hari Sebelum)

Aku nampak kau berbual mesra dengan si pembancuh teh tarik aku di café. Kau friendly mungkin, sebab tu kau kenal dengan si pembancuh teh tarik aku. Aku pula, hanya sekadar mampu mengucapkan terima kaseh kepada si pembancuh teh tarik aku, sebagai tanda penghargaan.

Scene Dua (Beberapa Hari Selepas)

Lunch time. Panas. Layan juga pekena aiskrim soda F&N. Aku gapai setin. Aku menunggu di kaunter hendak membayar. Terlihat kau sedang menarik. Lengkap beruniform sekali dengan beret. Aku pandang kau. Harapan, mengharapkan balasan dari kau. Segan mungkin. Kau tidak membalas. Jangan risau, aku tak kan bertanya itu dan ini.

Sebab, orang muda usah fikir apa orang kata.

Ini salute untuk seorang kawan.

Ijan's Burger, Paroi Jaya, Negeri Sembilan


(Salam perkenalan dengan kawan ni dua tahun yang lepas. Beliau pelajar foundation dan aku pelajar undergrad. Cerita beliau, bahana kerap tuang kelas, beliau terkucil foundation. Repeat. Tajaan pelajar cemerlang ditarik. Terpaksa meminjam dari Legal Ah Long (PTPTN). Untuk duit saku tambahan mungkin, beliau bekerja sebagai pembancuh air di café. Hah, dia pembancuh teh tarik aku yang baru. Tapi, apa ada hal, ye dok?)

Monday, 19 March, 2012, 11:49 AM 

No comments:

Post a Comment