Monday, June 11, 2012

Epitome


Kau epitome. Aku mahu kau menjadi real daripada imaginari. Persis abjad kecil i mahu pun j dikuasa 2 menjadi bilangan -1.

Epitome kau; pada iris perang kau yang sama seperti iris perang aku, pada eyelashes kau yang masih belum aku pasti satu atau pun dua layer, pada hidung mancung kau yang terletak elok, pada kulit putih kau yang mulus, pada bibir nipis kau yang pink, pada senyuman tulus kau yang penuh keikhlasan, dan pada madah kau yang menjadi bunyian euphonious.

Aku mahu kau yang menjadi pelengkap kepada tagline aku; sweet, dark & handsome (ambilan dari tall, dark & handsome yang sebenarnya, haha). Karena kau Perempuan Melayu Terakhir aku yang bersusok lampai, berparas anggun descendant Arab dan fasih sekali bertutur Inggeris.

Aku menulis romantis yang ini untuk kau. Ya, untuk kau. Untuk kau seorang.

Sunday, 10 June, 2012, Maghrib

6 comments: