Wednesday, June 20, 2012

UTP: The Project



Saya mahu bikin sebuah projek. Dengan kod sementara, UTP: The Project. Sebuah projek karya bebas. Sebuah projek kolaborasi.

Cetusan ide projek ini lanjutan daripada cakap-cakap bersama dengan beberapa orang teman yang sedang intern di Kuala Lumpur beberapa bulan lepas.

Secara basis, UTP: The Project diangkat sebagai medium bebas untuk berkarya. Tidak hanya mencakupi lectures semata-mata, projek ini bertujuan utama dalam pembangunan minda (mind development) menerusi pendekatan seni.

Karya bebas. Sama ada dalam bentuk tulisan, foto, lukisan mahu pun klip video. Sebagai contoh, bentuk tulisan; cerpen, deskriptif, artikel, puisi, lirik lagu, madah kata dll, bentuk foto; potret, moment yang ter-captured dll. Bentuk lukisan sama ada potret, struktur, abstrak, strip komik dll dan bentuk klip video dalam format klip video rasmi band, dokumentari, cerita pendek dll. Terpulang. Tanpa sebarang had limitasi imaginari.

Perancanaan awal, karya bebas ini akan dimuatkan di sebuah blogspot yang bakal diperinci kemudian. Saya memohon jasa baik mana-mana individu yang mahir dalam selok-belok siber untuk mereka bentuk interface blogspot ini. Perancangan jangka masa panjang, mengabadikan karya bebas di dalam medium kitab yang boleh disentuh real dan dijadikan koleksi.

Untuk fasa pertama, saya akan meminta jasa baik beberapa teman untuk menghulur barang satu dua karya.

UTP: The Project mungkin suatu hari nanti menjadi sebuah memoir, sebuah memento dan tidak mustahil sebuah epitome. Ayuh berkarya bebas!

Sebarang karya bebas, komen, cadangan membina mahu pun kritikan sinis, sila lanjutkan ke utp.the.project@gmail.com

Sekian, terima kasheh yang abadi kepada semua.

Hazwan Ariff

Tuesday, 19 June, 2012, 8:48 PM

No comments:

Post a Comment