Friday, June 15, 2012

Fasa


Ketika penghasilan tulisan ini, saya dalam suatu fasa panjang baca cerna.

Pecah oleh Khairulnizam Bakeri (pemilihan perkataan yang padu dan descriptive writing yang sungguh teliti) yang saya dapatkan daripada saudari Shahbinar, beberapa buah kitab yang dipinjamkan oleh saudara Sufian Hamid; Puisi-puisi Rendra oleh Wahyu Sulaiman Rendra yang saya ulang cerna buat kali kedua, Amerika oleh Ridhwan Saidi lanjutan daripada Mautopia dan Cekik yang saya kira begitu berani dan menarik hati, Di Balik Malaysia oleh Farish A. Noor yang lebih menjurus ke arah penulisan berbentuk penyelidikan terperinci dan sebuah lagi karya Farish A. Noor dari koleksi saya sendiri, What Your Teacher Didn’t Tell You yang belum sempat saya usaikan.

Saya juga dalam fasa perangkaan awal dan brain storming untuk menghasilkan sebuah projek yang diberi kod sementara, UTP: A Project yang bakal saya perincikan jika ada kesempatan.

Oh ya, saya juga dalam fasa penghasilan sebuah tulisan, Aku Bukan Syed yang judul Inggerisnya saya istilahkan sebagai It’s Me, Myself & I Against the World.


Membaca bukan untuk mengukuhkan suatu kepercayaan; tetapi untuk memporak-perandakan minda, ambilan dari Twitter yang dikongsi oleh saudara Sufian Hamid.

Friday, 15 June, 2012, 1:10 AM

No comments:

Post a Comment