Wednesday, December 12, 2012

Free Fall II


Aku lapar.
Aku ajak member aku teman aku pergi Mesra.
Aku beli kerepek pedas dengan Skittles hijau.
Awek cashier tanya aku,
‘Nak plastik?’
Aku jawab,
‘Nak.’
Member aku nak aku belanja kacang.
Aku balas, 
‘Ahhh. Kau ingat aku cop duit?’
Member aku merajuk.
Aku pujuk,
‘Meh lah aku bayar.’
Member aku tak nak.
Lantak kau lah.

Aku jalan dengan member aku sambil gelak-gelak.
Aku pandang depan.
Dan aku nampak kau.
Serius aku tak tahu nak buat apa.
Nak senyum ke tak nak senyum.
Babi.

Aku nampak kau senyum.
Sekali dengan lesung pipit kau.
Orang tak ramai.
Aku pasti kau senyum dekat aku.
Sambil swipe access card aku,
Aku balas senyum kau.

Aku tahu.
Kita tak kan senyum untuk satu sama lain macam dulu.
Tapi cukup.
Bila kita bersua,
Kau senyum pada aku.
Dan aku senyum pada kau.

Aku nak tulis puisi ni dalam Bahasa Inggeris.
Lebih romantis.
Tapi.
Entah lah.

Okay.
Aku nak terjun KLCC.
Aku dah puas.
Aku pasti.
Aku mampu mati sambil tersenyum.

Inspired from Tell Me by Innuendo

Wednesday, 12 December, 2012, 8:53 PM

2 comments: