Sunday, December 30, 2012

The Heart Wants What The Heart Wants


Tidur la jom. Vibrations esok dah la pukul lapan.
Lek lu. Kok tang.
Aku pancit ni bhai. Dari petang dok bertukang. Nak layan kau lagi.
Pergh. Cam tak biasa lak.
Dah tu. Tiap-tiap malam cam ni.
Aku serabut ni dowh. Kau tak sian kat aku ke?
Butoh. Dah tu aku kau tak sian lak.
Haha, cakap teman seranjang. Kau je tempat aku mengadu bhai.
Kau dok serabut menda pe lagi ni?
Menda semalam la.
Laa. Tak abes abes lagi?
The heart wants what the heart wants Rom.
Haha, fak apa.
Aku dok serabut lagi ni dowh. Nak buat camne ni syal.
Dah dah lah tu Ned.
Tak boleh dowh. Aku tak boleh.
Babi la kau ni. Aku cakap kau tak nak dengar.
Memang la. Aku nak kau dengar je. Takde pulak aku cakap aku nak dengar pe yang kau cakap.
Haha, gampang pe.
Psst. Syal la menda ni.
Kau tu. Selalu camni. Dulu pun camni gak.
Bukan pe dowh. Dah aku memang camtu. Nak buat camne.
Benda boleh ubah.
Dah memang macam tu taste aku. Nak buat camne.
Tak abes abes Arab kau.
Ah kau. Kita ada hak untuk memilih Rom.
Fak.
Haha. Betul pe apa aku cakap.
Memang la. Tapi kau tengok lu muka kau tu kat cermin.
Hari hari tengok bhai. Kacak hensem bergaya. Sape je tak minat. Kau cakap. Kau cakap.
Gampang, haha.
Bukan dowh. Kalau kau rasa kau minat awek tu. Tak kan kau nak biar je.
Memang la. Tapi dah dia tak minat. Kau nak buat pe. Tak kan kau nak paksa.
Dia tak bagi aku can langsung weh. Gila tak fair.
Kita ada hak untuk memilih Ned.
Fak. Amek ayat aku, haha.
Betul la. Macam kau la. Hari tu awek mana ajak kau kawen tu? Aa, tak nak pulak kau. Kau pun tak fair.
Bukan dowh. Banyak kali aku cakap. Cantik tu subjektif.
Haha, butoh.
Dah bukan taste aku nak buat camne. Cam kau la. Kau cakap Neelofa lawa. Aa, tapi bagi aku dia biasa je. Sebab bukan taste aku.
Kau tu. Taste macam anjing.
Puki. Siapa taste macam anjing. Gua ke lu? Haha.
Haha, tapi dia memang cun la.
Siapa? Neelofa?
Arab yang kau usha tu lah.
Haha, tau pun kau. Tengok orang la beb.
Haha, pe kaitan syal.
Bukan weh. Camne kalau she’s the one.
Dah kuar dah Ted Mosby dia.
Aku serius ni gampang.
Aa, yelah yelah. Aku dengar. Pe dia.
Macam mana kalau she’s the one. Dia tak tau. So tugas aku nak buat dia tahu semua tu.
Haha, menda syal.
Betul lah. Kau bagitau aku. Camne kalau kau nak tau she’s the one.
Entah lah weh. Mana aku tau.
Aa, tu la pasal. Tu aku ajak kau brainstorming ni.
Dah nak Subuh dah ni bangsat. Esok kelas.
Lek lu. Layan la aku jap.
Apa lagi Ned.
Kau rasa betul ke apa yang aku buat ni. Serius.
Aku support je bhai.
Aku tanya kau ni.
Kang kau down ke, menda ke, aku gak kena dok melayan.
Dah tu. Cakap roommate. Tak kan kau nak biar je.
Yelah yelah. Kau ikut je kata hati kau.
Aa, betul la. The heart wants what the heart wants. Kan aku dah cakap.
Suka hati kau la Ned.
Aku nak kenal dia. Aku nak dia kenal aku. Bukan aku nak ajak kawen pun.
Tu la sebab dia tak nak.
Aku nak ajak dia bercinta je. Tak kawen pun takpe.
Menda syal.
Yelah. Selama ni. Takde aral pun benda tak jadi. At least ni dah tau memang tak boleh ke mana. Kita dah draw the line.
Masalahnya dia tak nak.
Aku tau. Tu la problem dia.
Kau tu. Pikir entah apa apa.
Kau dengar eh Rom. Kau bayangkan. Kau dah tau memang tak boleh kawen. At least kau dah tau bhai. Kalau orang orang lain tu. Kau tak tau. Takde benda certain. Menda nak jadi, jadi je. At least ni dah tau.
Kalau menda tak boleh pergi, buat pe nak teruskan. Kau cakap kat aku sikit.
Memang la. Memang sakit. Tapi. At least kau try. Kau sempat la merasa. Bila nak kawen. Kita stop. Sebab memang menda ni tak boleh pergi. Nak buat camne. At least ada benda yang sebelum tu. Yang korang share tu. Tu yang paling penting.
Kau ni Ned. Aku tak paham betul lah. Nak cakap bangang, pandai.
Betul la kan apa aku cakap.
Bukan semua orang rasa camtu Ned. Kau kena ingat.
Aku tau.
Dah la. Tidur. Aku lalok dah ni.
Weh. Lek lu.
Dah, dah. Aku nak tidur.
Woi. Woi.

Sunday, 30 December, 2012, 8:31 PM

No comments:

Post a Comment