Thursday, December 27, 2012

Perempuan


Hari ini aku bunuh obsesi aku pada perempuan.
Yang bersusok lampai, berparas descendant Arab dan fasih sekali bertutur Inggeris.
Yang berbusana baju kurung dari material cotton dengan motif fauna yang dipasang anggun bersama tudung bawal.
Yang mempertaruhkan kebaya Nyonya rona putih dikenakan bersama kain songket hitam dengan sanggul sang Morpho Didius.

Hari ini aku tamatkan obsesi aku pada perempuan.
Pada si jurutera perempuan yang mengirim salam di Kuala Lumpur Convention Centre.
Pada si perempuan muda beruniform memegang metal detector yang mengulum senyum.
Pada perempuan-perempuan yang lalu lalang di hadapan kubikel sepi seorang aku.

Perempuan.
Ah.

Hari ini aku noktahkan obsesi aku pada perempuan.

(Puisi ini menceritakan secara jujur tentang kekecewan seorang laki-laki terhadap perempuan2)

Thursday, 27 December, 2012, 2:57 PM

No comments:

Post a Comment