Wednesday, January 2, 2013

Pure Seduction


Aku selusuri bahu jalan Jalan Ampang menghala dari Pelita ke KLCC. Paparan pada Samsung S-III menunjukkan 8:36. Makin ramai kebanyakan yang menongkah arus menghala ke Wisma Sentral. Tiba-tiba, sejenis haruman yang aku betul-betul kenal menerebak rakus reseptor bau aku. Aku berhenti. Aku paling. Dan aku berlari-lari anak mendapatkan seorang gadis genit yang baru berlalu songsang.

“Cik. Maafkan saya bertanya. Haruman Cik ini. Pure Seduction oleh Victoria's Secret bukan?” tanya aku skema.

“Apa awak ni? Gila!” seranah gadis genit itu.

Aku tersinggung. Aku geleng kepala. Aku sengih. Aku paling. Dan aku berlalu seperti tiada apa-apa yang berlaku.

“Pergh, pure seduction,” gesit sukma aku nakal.

Tuesday, 1 January, 2012, 5:23 PM

No comments:

Post a Comment