Wednesday, January 23, 2013

Zher (III)


Kejap. Panaskan enjin.
I don’t get it why you like these old stuffs.
Maksud you?
Your Vespa and your Mini. Why don’t you just buy the new one?
Because they’re classic, Gorgeous.
But selalu rosak. You have enough money to get the new generation lagi pun kan.
I don’t know. I just like it I guess. No specific reason. Why? You tak suka naik Mini and Vespa I?
I do, I really do. But I just don’t get it.
It’s a matter of taste, Love. Like you lah.
Are you saying that I’m old? – Zher tumbuk manja bahu kiri Joned. Joned mengaduh dengan ekspresi muka.
Aa, haha.
Ish, you ni. Tak nak kawan.
Eh, eh, I’m kidding je lah. Nak I explain?
Please do, my Rockstar.
Sebab sentimental value I rasa. Tak payah bawa laju-laju. You bawa steady je. But you rasa best bila drive or ride. And diorang paling true. To me lah kan, the new gen macam dah tak berapa nak original. I suka je. But macam feel tu, lain sikit I rasa. And tak silap I, the new Vespa kan auto. Tak macam the old one, manual. The feeling nak shift gear kat tangan tu, lain macam. Best lah. Kena pulas. Kadang-kadang, kalau you silap budget, nak shift from first gear to second gear, termasuk natural gear balik. Macam tu lah. Atas orang juga.
My new Beetle? Reincarnation of the original one with Boxer engine from Porsche tau. You don’t like it?
Oh, yang tu sumpah style. I suka. But Beetle lama pun I suka juga.
Semua pun you suka kan?
Of course. Tapi I paling suka you lah.
Ohhh, really? How much?
This much.
Sikit tu je?
Okayyy lah. This much. – Joned depang tangan kanan kiri luas-luas.

Wednesday, 18 January, 2013, 2:43 PM

No comments:

Post a Comment