Wednesday, January 16, 2013

Zher (I)


Lagu Oh! Darling oleh kumpulan gitar rancak The Beatles dari Great Britain berkumandang memenuhi ruangan unit apartment duplex. Joned berlagu bersama sambil menyarung jeans Levi’s Premium rona biru pudar dengan sentuhan vintaj. Koyakan pada kedua-dua belah sisi lutut jeans membibitkan perasaan semacam seorang bintang batu beraksi ‘live’ di atas pentas sebuah stadium berkapasiti seratus ribu orang fanatik.

Zher memerhati keletah Joned dengan senyum besar, secara literal. Sambil menyeterika sepersalinan baju kurung bermotif flora daripada fabrik kapas, Zher mula berdansa santai mengikut tempo ketukan set drum. Menyedari itu, Joned dengan gaya memegang mikrofon imaginari perlahan-lahan merapati Zher. Dengan penuh perasaan, Joned menyanyikan rangkap, When you told me you didn’t need me anymore | Well you know I nearly broke down and cried | When you told me you didn’t need me anymore | Well you know I nearly fell down and died.

Zher tertawa melihatkan Joned yang secara mengejut berbaring melentang di atas hamparan permaidani dengan mata tertutup dan lidah yang terjelir. Zher dengan reaksi simpati menghulurkan kedua-dua belah tangan pada Joned. Joned sambut. Dengan berdiri menghadap Zher, haruman Pure Seduction oleh Victoria's Secret mula menerabak rakus reseptor bau Joned. Pada bait I’ll never do you no harm, Joned menghadiahkan sebuah ciuman manis pada pipi gebu lagi mulus Zher.

Zher buka mata dan mengulum senyuman menawan memandang ke dalam mata Joned. Lalu Zher kunci kedua-dua belah tangannya pada leher Joned. Yang kemudiannya di balas Joned dengan rangkulan longgar pada pinggang ramping Zher. Apabila berdiri, Zher kelihatan lebih tinggi sedikit daripada Joned. Untuk satu minit yang seterusnya, Zher dan Joned kekal pada posisi intim. Meraikan momen penuh majis itu dengan balas senyuman tanpa bicara.

Your eyes are so brown.
Really?
Yeah. And you have double eyelashes too. Do you know that?
Haha, no! I’m not that vein okay.
But hey, I like the way you look at me.
You tak nak bagi tahu I kenapa?
Because it’s so sincere. And lembut.
Wow. Serious?
Yep. And in that iris of yours, the only thing that I could see is, me.
Memang la, duh.
I don’t know how to explain it. But that’s how I feel.
Alaa, try please?
It feels like, I’m the only one in that big world of yours. That’s how you know if that person is the one for you I guess.
Am I the one?
You think?
You’re the one for me. I think.
Ish, you think?
Haha, nah. I’m kidding.
Breakfast?
You tak jawab lagi.
Cupcakes?
You jawab dulu.
Okay, fine. Sure you’re the one for me.
Hehe, okayyy. Wondermilks, shall we?
Jom!

Wednesday, 16 January, 2013, 12:32 PM

No comments:

Post a Comment