Tuesday, April 3, 2012

First Love


First love. Cinta pertama. Aku panggil cinta agung. Cinta yang mana lautan api pun sanggup kau redahi. Kau sanggup buat semua. Hilang cinta agung, kau patah hati. Kau rasa macam lepas ni kau tak kan bercinta lagi. Kau rasa hati kau mati. Bukan kau tak nak bercinta lagi, bukan kau tak nak buka hati kau, tapi mungkin sebab kau tak tahu macam mana nak buka hati kau lagi. Kau ambil masa. Ambil masa nak heal orang kata. Time will heal all wounds. Memang heal. Tapi ambil masa. Mungkin sebulan, mungkin 2, 3 tahun, tak siapa tahu lama mana kau perlu. Dan kau selalu akan teringat. Macam yang pernah aku baca. Bila ada orang sebut nama first love kau time kau tengah jalan-jalan kat tengah kota raya, confirm kau akan paling. Sekali lagi kau teringat. Sekali lagi semua memori tu datang balik at that very moment. Tapi kau jangan lupa, hidup kena terus. Macam yang pernah kawan aku cakap, Tuhan tak bagi apa yang kita nak, Dia bagi apa yang kita perlu. Mungkin dia bukan yang terbaik untuk kau, kau mana tahu, kau bukan Tuhan. Berterima kasih lah kerana kau pernah bercinta. Walaupun perit, but that is life bro. Life is such a bitch. Ni bukan syurga, diulik bidadari iras Rozita Che Wan. Kau boleh doa. Moga dijodohkan dengan dia yang terbaik untuk kau. Terima kasih cinta agung. Moga ketemu di alam sana.

Malam sejuk aku hembus udara panas

Chinta pada-Nya
Chinta Satu
Chinta Selamanya
-          Chinta by Monoloque

(P/S: Dulu mati-mati aku ingat lagu ni lagu Butterfingers. Cinta Tuhan je Cinta Agung kau, kau pun tahu kan?)

Kuala Lumpur, November 2011

No comments:

Post a Comment