Thursday, April 12, 2012

Mungkin Juga


Seorang member mengiktiraf aku sebagai Pukimak of the Year.

Duduk aku bersama seorang member berdiskusi pelbagai isu; politik negara, tiap butir bicara individu yang menjadi rujukan kami, pengalaman beliau selama berada di Kuala Lumpur, member-member lama, cita-cita kami ketika kami masih di kolej persediaan (aku dah buktikan bhai, haha), kenapa itu dan kenapa ini, perihal keluarga, ulasan buku yang sudah dan sedang kami baca dan cerna, legend-legend muzik, obsesi masyarakat Melayu belakangan ini dan juga Boboi Boy.


Aku rasa hayat lepas kan, kau ni sekor babi ah bhai.
Weh, bukan dowh.  Babi yang dalam Lion King tu, smart siket, haha.

Berdekah-dekah kami ketawa. Mungkin juga. Perkara-perkara yang tidak berapa best yang berlaku dalam kehidupan kita pada hari ini (the present) berkemungkinan besar disebabkan salah silap kita di mana-mana pada masa lepas (the past).

Tapi aku heran ah, kalau hayat lepas kau babi, macam mana hayat ni kau jadi orang lak? Aku rasa hayat lepas ni, kau jadi babi balek ah, haha.

(P/S: Konsep Reinkarnasi dan Hukum Karma yang digunapakai jangan diambil pusing sangat.)

Wednesday, 11 April, 2012, 2:13 AM

No comments:

Post a Comment