Thursday, April 5, 2012

Kuala Lumpur


Kuala Lumpur, 2009.
Dah, cukuplah. Aku nak berambus dari tempat ni. Nak tak nak aku kena usahakan jugak ke Australia. Bukan takde placement, 5 university offer aku ada. Apa bangang diorang tak bagi aku pergi. Aku yang berhutang, tahu lah aku nak bayar. Biar lah aku bawak diri jauh-jauh dari tempat ni. Aku nak lupakan benda-benda lepas. Mana-mana ceruk aku pergi, memang, aku tahu aku tak dapat nak lari. Sesak nafas aku. Berpusing-pusing kepala otak aku. Berpinar-pinar mata. Bertubi-tubi dia masuk kau tahu. Tolonglah, bawak lah aku berambus dari tempat ni.

Perak, 2012.
Nak masuk tahun ketiga dah aku kat sini. Tempat ni memang takde apa-apa. Nak drive ke Ipoh, boleh tahan jugak jauh. Tapi aku tenang dekat sini. Jauh dari benda-benda lepas. Aku tak lari dah. Aku pilih untuk berhenti. Aku pun tak berapa nak ingat sangat dah benda-benda lepas. Benda yang lepas, jangan dikenang orang cakap. Aku ambil dan aku cerna. Semua benda yang berlaku, ada hikmah. Tu pun orang cakap. Tu pun aku ambil dan cerna jugak.

Kuala Lumpur, 2012.
Lama jugak aku tak balik. Part paling best bila balik naik ETS, bila dah start nampak PWTC, area Megamall. Sampai ke KL Sentral memang tak beralih aku dari tingkap. Tiap-tiap kali aku balik, ‘sekali lagi aku kembali ke Kuala Lumpur’. Sentimental di situ. Mungkin sekali-sekala aku perlu tengok balik semua benda-benda lepas yang aku tinggalkan dekat sini. Bukan nak kenang. Tapi supaya aku selalu ingat. Benda-benda lepas ni jugak yang menjadikan aku seperti yang sekarang.

Malaysian Studies Project: Kuala Lumpur 2009

Ah Kuala Lumpur. Kau simpan betul-betul benda-benda lepas aku. Benda-benda lepas tu biar kau dan aku je yang tahu.

Thursday, 5 April, 2012, 3:32 AM

2 comments:

  1. aku pon kalau naik ets, area2 megamall dan sewaktu dgnnya. mst aku tgk. hahaha. nk cpt2 smpi kl sentral. ^^

    ReplyDelete
  2. haha,betul2,nmpk area tu dah dekat sgt lah tu..

    ReplyDelete