Monday, April 2, 2012

Si Berambut Panjang yang Ikal


Weh bro, smart sangat la ni. Sedang-sedang elok je. Bahu pun tak jatuh.
Tu ah, lama dah aku carik port jual baju cam ni. Kak, M ada? L ni cam besar pulak.

Ah, puas hati aku. Dapat tunjuk si mamat ni port carik baju. Nak carik yang kena selera ni memang payah sikit tengah-tengah KL ni. Ada je sebenarnya, tapi kena rajin jalan ah carik. Aku start carik baju kat sini pun member bawak.

Weh bro, ni hah. Aku ada benda nak cite siket ni.

Si gadis bertudung hitam kini sedang melanjutkan pengajian di Eropah

Aku si berambut panjang yang ikal. Dulu hari-hari shampoo rambut, ye lah, sejak berambut panjang yang ikal ni, nak lah jugak jaga. Aleh-aleh, rambut aku kering sangat, sebab hari-hari shampoo. Sudah. Terus aku selangkan dua hari. Settle.

Sebab aku berambut panjang yang ikal? Aku jenis malas nak sikat rambut, malas nak pikir style apa nak buat. Solusi tak payah buat saket kepala? Simpan rambut panjang yang ikal, adjust-adjust siket, settle. Tak payah beli Loreal, tak payah every week nak potong dry cut kat Thomas & Guys, tak payah nak saket hati stylist potong rambut tak kena taste aku.

Itu sebab aku berambut panjang yang ikal.

Ni hah, si polan ni tak suka aku rapat-rapat sangat ngan kau.
La, pulak. Ape kes?
Si polan ni cakap sejak dua menjak ni dia dok perhati kite ke hulu ke hilir sekali. Pastu bising kengkadang je aku balek umah, asek lepak apartment kau je. Die tak nak lah aku ikut-ikut kau sangat, dengan baju cam ni hah.

Aku si berambut panjang yang ikal. Itu tak menunjukkan aku si kurang ajar di depan mak cik pak cik taman. Pun tak menunjukkan aku lokek dengan ‘terima kasih’ kepada si individu asing di Watson time nak beli shampoo urang aring (atau pun awek tol Smart). Jeans sapu lantai aku ni tak bermaksud aku tak tukar kain bersih time menunaikan kewajipan. Pun tak menunjukkan aku ni tak bermasa depan. Tak menunjukkan pun mulia mana kau daripada aku.

Orang cakap, don’t judge a book by its cover. Oh, tapi tu orang yang cakap.

Sunday, 1 April, 2012, 11:15 AM

No comments:

Post a Comment